2011. február 15., kedd

Benazir Bhutto: A Kelet lánya

Míg olvasom a legfrissebb könyvet angolul, addig válogatok a kedvenceim közül. Talán ezért kapnak mindig olyan magas pontszámot a könyvek, mert a kedvenceimről írok... Hát nézzék el nekem!
Ezt a könyvet tavaly előtt nyertem az Ulpius Kiadó egyik játékán. Könyvet nyerni az egyik legjobb dolog a világon (na jó, az ötös lottó se rossz, abból is lehet könyveket venni :). Eddig életemben kétszer nyertem könyvet, először a Nők Lapja egy játékán nyertem egy csomagot 15-16 évesen. Az egyik a Tantrikus ébredés címet viselte :) 
A másik ez a könyv volt, amit igazából én választhattam a megadottak közül. És nagyon tetszett. Elgondolkodtató a mű, őszinte vallomása egy ilyen nagy formátumú politikusnőnek. Nem csak azért érdekes, mert egy olyan világba nyerhetünk bepillantást, amit kevéssé ismerünk, hanem azért is, mert ezzel egy időben reflektálhatunk a saját kultúránkra és előítéleteinkre is. Az iszlám nősanyargató és hárembe tuszkoló, elnyomó képzete mellett itt láthatjuk ezt a nőt, akit már 1988-ban miniszterelnökké választották Pakisztánban, majd 1993-ban újraválasztották. Hát hol tartunk mi ehhez képest, amikor az Országgyűlésben a női képviselők 10 százalékos aránya is ritkaságnak számít... Ám ettől eltekintve is fordulatokban gazdag, sokszor nagyon szomorú élettörténetet ismerhetünk meg, tehát mindenkinek melegen tudom ajánlani, hogy hagyja, hagy nyerje meg a könyv magának. 

9/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...