2011. február 23., szerda

Agatha Christie: Sleeping murder

Ezt a könyvet néhány évvel ezelőtt vettem magamnak egy angol nyelvkurzus befejezte után. Nekikezdtem többször is, legalább háromszor, de nem tudtam élvezni a művet, mert utálok minden oldal végén fél órát szótárazni. Mostanra eljutottam egy olyan szintre angolból, hogy ha nem is értek minden szót, de fatális félreértések nélkül értettem a gyilkosság felderítése közben felmerülő szálakat. Magyarul Szunnyadó gyilkosság címen jelent meg.
Szokás szerint roppantul érdekfeszítő és izgalmas a sztori. Miss Marple a maga csendes, kedves módján folyik bele a történetbe, óvva attól az érintett házaspárt, hogy felébresszék az alvó gyilkost. Mostanában elég sok krimit nézek, így már a 190. oldal környékén azt hittem, tudom, hogy ki a gyilkos. Innentől faltam az oldalakat, hogy bizonyosságot nyerjen az elképzelésem, de közben persze sokszor elbizonytalanodtam és a végén természetesen nem igazolódott be a gyanúm... A kiindulópont Mrs Reed hallucinációi szolgáltatják, ám Miss Marple bebizonyítja, hogy a képzelgései nem mások, mint halvány gyerekkori emlékek egy gyilkosságról. Innen kezdődik a nyomozás a lehetséges gyilkos után. Az utolsó oldalakon pedig nagyszerű magyarázatot kapunk a lelki motivációkra, indítékokra. 
Aki egy kis izgalmas kikapcsolódásra vágyik, olvassa el feltétlenül, nem fog csalódni!

8/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...