2012. augusztus 25., szombat

28 török novella

A kép forrása: nektar.oszk.hu
Egy igazi kis török csemegét találtam, állítom. A kötet nem került kereskedői forgalomba, de egy példányban biztosan megtalálható a Szabó Ervin központi könyvtárában.
Miután majdnem fél évet eltöltöttem Törökországban, egy kicsit szerettem volna behatóbban megismerkedni az irodalmával is, Orhan Pamukon kívül. Ilyen megfontolásoktól vezérelve keresgéltem és bukkantam rá erre a gyűjteményre. A hátoldal azt ígéri, hogy a szemelvények csupán annyit mutatnak meg a török novellairodalomból, mint az akvárium az óceánból. De én szeretem elnézegetni az akváriumokat is, ha már az óceánhoz idő és kellő nyelvtudás hiánya miatt nem juthatok el. A válogatás egyébként a legjelentősebb török novellaíróktól mutat be műveket, igen sokszínűen a XX. század elejétől napjainkig. Szerepelnek benne pajzán, meg szomorú történetek is, egyedi és üdítő "törökös" szóvirágok, hasonlatok. Mindegyik szerzőt rövid életrajzi összefoglalóval mutatnak be a novellái előtt a gyűjtemény összeállítói, ami egyrészt segít megérteni a művek születési körülményeit és magát a török társadalmai, történelmi háttért is felvillantja.
A könyv borítóját különösen kedvelem valamiért, de nem mindegyik novella nyerte el maradék nélkül a tetszésem ezért:

8/10


3 megjegyzés:

  1. Nekem megvan Orhan Pamuk:Fekete könyv című műve, nekem nem nagyon nyerte el a tetszésemet, szívesen elcserélném veled, ha te szereted. S ha nics csere könyved, ingyen is neked adom:)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Kati! :)
    Nagyon kedves vagy, nagyon jólesik :) Sokáig gondolkodtam, milyen cserekönyvet adhatnék neked, viszont mivel többnyire könyvtárba járok, ezért nem nagyon van ilyen. Viszont mit szólnál ahhoz, ha a láncjátékodban tőlem is kapnál egy csomagot?

    VálaszTörlés
  3. Titi, ahogy gondolod:) De csakis apróságot fogadok el. Szept 7 - 8.-án fel is teszem a könyvet, írd meg a címed a mailcímemre:makacska82@yahoo.ca

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...